Back
| DalaNews

ҚТЖ сервис сапасын жаңа деңгейге көтеруде

Пандемия кезеңінде өзгеріп жатқан қажеттіліктерге жедел бейімделе отырып, ҚТЖ компанияның қаржылық тұрақтылығы мәселелерін шешуді және операциялық қызметтің тиімділігін арттыру бойынша жұмысты жалғастыруда.

«ҚТЖ» ҰК» АҚ қаржылық тәуекел аймағында болып, қарыз шұңқырынан шығу және компанияның қаржылық тұрақтылығын қамтамасыз ету үшін барлық күш-жігерін жұмсады. ҚР Үкіметі мен «Самұрық-Қазына» қорының қолдауымен борыш жүктемесін оңтайландыруға бағытталған бірқатар шаралар іске асырылды.

Ұлттық тасымалдаушының ресми деректеріне қарағанда, бүгінгі күні тұрақты  валютадағы қарыздардың үлесі  01.11.2020 ж.жағдай бойынша 35,6% – ға дейін төмендеді, алайда, компанияда атап өткендей, бұл әлі шек емес, өйткені тұрақты валютадағы түсімнің үлесі 30% – ды құрайды (2020 жылғы бағалау бойынша). Сондықтан компания борышын қайта құрылымдау бойынша жұмыс жалғасатын болады.

Кредиторлық берешекке келетін болсақ, 2020 жылдың 10 айында ол 34% – ға төмендеді. Бұл жағдайда кредиторлық берешек нөлге дейін азаяды. Өз сұхбаттарының бірінде компания басшысы Сауат Мыңбаев ҚТЖ операциялық жоспарда төлемге қабілетті компания болып табылатынын атап өтті.

Операциялық жақсартуларға ҚТЖ құрылымына кіретін барлық компаниялардың ақша ағындарын орталықтандыру, контрагенттердің шарттық міндеттемелерді орындау мониторингінің форматын қайта қарау, жүк вагондарын жеке операцияға беру есебінен қол жеткізілді.

«Самұрық-Қазына» қорының тапсырмасы бойынша 2019 жылдың бірінші тоқсанында барлық вагондар бұрын қол қойылған ұзақ мерзімді келісімшарттар бойынша жалға алынды. Бірақ шарттарды қайта қараумен, баға саясатын өзектендіре отырып тек арнайы жылжымалы құрам ғана жалдауда қалды.

Жаңа форматтағы оператор

Осылайша, «Қазтеміртранс» АҚ өзінің операторлық қызметін жаңа форматта қайта бастады. Вагондарды өз бетінше бөле бастаған «Қазтеміртранс» АҚ клиенттерден түсетін төлемдердің түсуін бақылауды 100%-дық алдын ала төлеуге көшумен арттырды.
Алғашқы жылы «Қазтеміртранс» АҚ вагон паркінің тиімділігі мен табыстылығын 30% – ға дейін арттырып, бос жүріс коэффициентін төмендетіп, үстеме шығыстарды оңтайландырды.

Бұл жүйелі тәсіл мен клиентке бағдарланудың, бизнес-процестерді оңтайландыру мен цифрландырудың қабылданған стратегиясының арқасында мүмкін болды.

«ҚТЖ» ҰК» АҚ ШКЖ АЖ (республикаішілік қатынастағы шарттық және коммерциялық жұмысты есепке алудың автоматтандырылған жүйесі)   IT-жүйесімен пысықталып интеграцияланған «СТЖ-кешен» ІТ-жүйесі менеджерлердің жұмысын едәуір жеделдетті және жеңілдетті, клиенттер үшін ыңғайлылық пен жылдамдықты қамтамасыз етті. Мысалы, «СТЖ» – да қалыптастырылған жеделхаттар оларды автоматты түрде  ШКЖ АЖ – ға, содан кейін «ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС тауар кассаларына жіберуге мүмкіндік береді. Бұл санаулы минуттарда жүк жөнелтушіге күтпей-ақ тасымалдауды ресімдеуге рұқсат алуға мүмкіндік береді.

Клиент оператор тарифінің мөлшерлемесін өз бетінше есептей алады, вагондардың орналасуын қадағалай алады, алдын ала төлем шоттарын, орындалған жұмыстар актілерін ала алады, сондай-ақ ЭЦҚ пайдалану арқылы клиенттің жаңадан құрылған жеке кабинетінде құжаттардың түпнұсқаларымен және қолдарымен алмасады.
Қазіргі уақытта республикаішілік қатынаста қағазсыз технология бойынша электрондық тасымалдау құжаттарының орташа тәуліктік ресімделуі мен кредиттелуінің пайызы тасымалдау құжаттарының жалпы санының 94% – дан астамын құрайды. Бұл ретте «Қазтеміртранс» АҚ 2019 жылы шамамен 10 миллион теңгені үнемдеді.

Отынды үнемдеу

Компанияның жалпы қаржылық нәтижесі үшін оң нәтиже локомотив шаруашылығында ресурс үнемдеу іс-шараларын енгізу есебінен отын мен электр энергиясына арналған шығындарды оңтайландыру бөлігінде қабылданған шаралардан күтіледі.
Локомотив шаруашылығы электр энергиясы мен дизель отынының ең ірі тұтынушысы болып табылады, сондықтан теміржол көлігінде энергия тиімділігін арттырудың негізгі бағыты жылжымалы құрамның отын тұтынуын қысқарту болып табылады.

«ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС локомотив паркі жоғары дәлдікті бақылау-өлшеу құралдарымен жабдықталған. Аспаптардың көрсеткіштері GPRS байланыс арналары арқылы ЭДТ АБЖ орталық серверіне жіберіледі. Әрбір жабдықталған ЭДТ Локомотив АБЖ деректері мен параметрлеріне онлайн қол жеткізе отырып, отын шығынына бақылау жүргізіледі. Жүйе дизель отынын мақсатсыз пайдалану ықтималдығын азайтады.

2020 жылдың 10 айының қорытындысы бойынша «ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС дизель отынының меншікті шығынын төмендетіп, 12,8 мың тоннадан астам үнемдеді. Ақшалай мәнде бұл шамамен 2,6 млрд. теңге.

Ақылды жөндеу жұмыстары

Компанияда Автоматтандыру және жол шаруашылығына жаңа технологияларды енгізу есебінен айтарлықтай үнемдеуге қол жеткізу жоспарланып отыр. «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде «Магистраль» АБЖ мобильді диагностикалық құралдарын енгізу бойынша жоба іске асырылуда. Жоба жолдың ақаулықтары мен рельстердің ақауларын уақтылы анықтау, сондай-ақ жолдың нақты жағдайы бойынша жөндеуге көшу үшін жолдың кешенді диагностикасын жүргізу есебінен поездар қозғалысының қауіпсіздік деңгейін арттыруға мүмкіндік береді.

Қазіргі уақытта магистральдық желілердің инфрақұрылымын диагностикалауды 6 бірлік жаңа мобильді диагностикалық кешендер (МДК) жүргізеді. Диагностика деректерін өңдеу процестерін автоматтандыру және жол шаруашылығы инфрақұрылымы объектілерінің жай-күйін бақылау жылдамдығын арттыру есебінен еңбек өнімділігі мен диагностиканың ұтқыр құралдарын өндіру нормалары 2 есеге артты.

Жол шаруашылығын диагностикалаудың жаңа жүйесіне көшумен тіркеуіштерсіз алмалы-салмалы екіжіпті дефектоскоптарды кезең-кезеңмен жұмыстан шығару және дефектоскопты арбалардың операторларының штатын 900 бірлікке оңтайландыру көзделген. Босатылған әрбір қызметкер бойынша Жұмыспен қамтудың жеке бағдарламасы қарастырылған. Жұмыс күші жеткілікті учаскелерде қайта оқыту және жұмысқа орналастыру бойынша шаралар көзделген. Зейнеткерлік жас алдындағы жұмыскерлердің зейнетке мерзімінен бұрын шығу бағдарламасы іске қосылды.

Компания MДК деректері негізінде қымбат жолды жөндеу схемасына дұрыс басымдық беру, қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді жөндеуді жоспарлау үшін жұмыс көлемін бөлу, ең бастысы теміржолдың тұрақты жұмысын қамтамасыз ету үшін жөндеу технологиясын сақтау мүмкіндігі бар деп санайды.