«Бұл дегеніміз Қазақстан ұлттық тасымалдаушының меншігіне бақылау жүргізе алмайтынын білдіреді. Сонымен қатар, жақында Air Astana президенті Питер Фостер компания өз кемелерін Қазақстанда тіркеуді жоспарлап отырған жоқ деп мәлімдеді. "Ақ жол" демократиялық партиясы мұндай ұстаным еліміздің ұлттық экономикалық мүдделеріне қайшы келеді деп есептейді», - деді Асқар Садықов премьер-министрдің атына жолдаған сауалында.
Ол Air Astana басшылығының еуропалық тіркеуден өткеннен кейін ғана әуе компаниясына батыс елдеріне ұшуға мүмкіндік береді деген уәжіне негіз жоқ деп санайды. Мәжілісмен компанияның құрылғанына ширек ғасыр уақыт өткенін және осы екі онжылдықта азаматтық авиация комитеті барлық қажетті мәселелерді әлдеқашан пысықтауы керек екенін айтты.
«Мемлекетіміздің инвестициясы мен азаматтардың қымбат авиабилеттерді ақы төлейтін салымдары есебінен қалыптасқан бизнесті кім басқарады деген сұрақ туындайды. Егер әуе паркінің негізгі активтері бастапқыда басқа елге жатқызылса, Қазақстан мүддесінің кепілі қандай?» – деді Садықов.
Депутат FlyArystan әуе компаниясын тәуелсіз компанияға айналдыру мәселесін тағы да көтерді. Бір күн бұрын Air Astana президенті Питер Фостер FlyArystan ұлттық компанияның құрамынан шығарылмайтынын айтқан.
«Осыған байланысты «Ақ жол» фракциясы FlyArystan-ды ұшу құнын нақты төмендететін тәуелсіз арзан авиакомпанияға айналдыру мәселесін тағы да көтеріп отыр.Бұл компанияның толығымен жаңа ұшақтардан тұратын паркі де Қазақстанда тіркелуі тиіс», - деді депутат.
Сарапшылар Ирландияда әуе кемелерін тіркеудің тағы бір себебі ретінде осы юрисдикцияның ықтимал салықтық артықшылықтарын атайды. Дегенмен, «Ақ жол» фракциясы ұлттық тасымалдаушы өз елінде салық төлеуден жалтармауы керек деп санайды.
«Әйтпесе, бұл "Қазақстанда ақша тауып, бірақ Лондонда жаратуға" кеңес берген белгілі бір шенеуніктің кеңесін жүзеге асыру сияқты», - деді спикер.
Депутат Air Astana және FlyArystan қазақстандық әуе кемелерін Қазақстанда тіркеу мәселесін шешуді талап етті. Сондай-ақ, FlyArystan-ды бөлек компанияға айналдыру, оны арзан әуекомпания үшін белгіленген тарифтік шарттарды сақтауға міндеттеу, сондай-ақ әуе тасымалдаушыны Қазақстанның салық юрисдикциясына қайтаруға міндеттеу талаптары да болды.
Еске салайық, бұған дейін Air Astana компаниясы алдағы уақытта ІРО-ға шығатынын растаған еді. Әуе компаниясының президенті Питер Фостердің сөзінше, "Air Astana" акциялары тек қазақстандық емес, шетелдік инвесторлар үшін де қолжетімді болады.
Фото: Dalanews.kz коллажы