Спикер шамамен 5 жыл бұрын Қазақстан мұсылмандары діни басқармасының ел мұсылмандарына этил спиртін қалай қолдану керектігін түсіндіргенін еске салды. Бұған кейбір мұсылмандардың осы зат бар дәрілік тұнбадан бас тартуы себеп болған еді.
Осы оқиғаны еске түсірген алматылық теолог исламның бір сүресін атап өтті.
– Тыйым салынғанның бәрі зиян емес. Дәрі-дәрмектерде спирт өзінің ішімдік ретіндегі қасиеттерін жоғалтады, сондықтан дәріні қолдануға болады. Ал мұнда олар жүзім мысалға келтіреді. Жүзім шырыны рұқсат етіледі, егер ол шарапқа айналса, қазірдің өзінде харам болып саналады. Бірақ біраз уақыттан кейін шарап сірке қышқылына айналады, яғни оны тұтынуға болады, – деп атап өтті Елнар Берікбаев.
Кейбір дәрі-дәрмектерде мұсылмандарға тыйым салынған шошқа етінің болуы мүмкіндігі туралы сұраққа ғалым «Әл-мажму» кітабынан имам ән-Науаидің сөзін келтірді. «Нағыз қоспаны таза препарат болмаған жағдайда дәрі ретінде қабылдауға болады. Ал егер оны алмастыратын препарат болса, онда оны қабылдауға қатаң тыйым салынады» деді Елнар Берікбаев.
– Құран өз өміріңізге және денсаулығыңызға қауіп төндіруге тыйым салу туралы былай дейді: «Өзіңді [өзіңді және бір-біріңді] өлтірмеңдер. Расында, Алла сендерге мейірімді!» («Ниса» сүресі, 29-аят). Сондай-ақ, Пайғамбар: «Сіз өзіңізге де, басқа адамға да зиян келтіре алмайсыз», - деген (Сунан ибн Маджа). Емделмеген адам өзі ғана ауырмайды, ол дертті басқаларға, ең алдымен туыстарына, әріптестеріне, көршілеріне жұқтыруы мүмкін. Сондықтан екпе алу өте маңызды, – деді дінтанушы.
Вакциналану мен дін туралы айта отырып, теолог антиваксерлер ойлап тапқан ең күлкілі фейктерді еске түсірді.
– Антиваксерлер адамның ауырып қалмауы Құдіретті Құдайдың еркіне байланысты деп есептейді. Ал екпе алу арқылы сіз оның еркіне кедергі жасайсыз. Бірақ тағдырға сену сізге бос отыруға және ештеңе жасамауға, бетперде тағуға болмайды, әдейі өзіңізді және басқаларды жұқтыру қаупін тудырады дегенді білдірмейді, – деп атап өтті Елнар Берікбаев.
Сондай-ақ, дін саласындағы сарапшы христиандық және мұсылмандық сенімнің негіздеріне сәйкес, қиямет күні тек Құдайдың қалауымен адам өзінің іс-әрекетіне ғана емес, сонымен бірге әрекет етпеуіне де жауап беретінін айтты.
«Алдымен түйені байла, сосын Аллаға сен» - дейді мұсылмандар немесе «Құдайға сен, бірақ өзің қателеспе», - деп алматылық ғалым әйгілі маңызды нақылды еске салды.