Депутат ӘМСҚ ережелерін қайта қарауды талап етті: науқастар апталап кезек күтіп жүр

Көркем Алдабергенова 29 окт. 2025 17:54

Қазақстанда міндетті әлеуметтік медициналық сақтандыру (ӘМСҚ) жүйесі аясында диагностикалық қызметтерге ұзақ кезектер сақталып отыр. Мәжіліс депутаты Нұрлан Әуесбаевтың айтуынша, кейбір науқастар тексеріс пен зерттеулерді апталап, тіпті айлап күтеді, деп хабарлайды Dalanews.kz.
Оның пікірінше, қолданыстағы ережелер азаматтардың уақтылы медициналық көмек алу құқығын шектеп отыр. Осыған байланысты депутат денсаулық сақтау министрі Ақмарал Әлназароваға ресми сауал жолдады.
 
Әуесбаев ӘМСҚ жүйесі бастапқыда медициналық көмектің қолжетімділігі мен сапасын арттыру үшін құрылғанын еске салды. Алайда соңғы үш жылда медқызметтердің бағасы 2,8 есеге өскен, ал қолжетімділік пен сапа 47%-ға төмендеген.
Депутаттың сөзінше, ең жиі түсетін шағымдардың бірі - ӘМСҚ пакетіндегі қызмет көлемінің шектеулігі мен жасанды азайтылуы.
 
“Азаматтар консультацияға, зертханалық талдауға немесе диагностикаға жазыла алмай, апталап кезекте тұруға мәжбүр. Кейде нәтижелер 10 күннен кейін жарамсыз болып қалады, ал бұл уақыт ішінде тексеріс жүргізілмесе, ФСМС сол ұйымды айыппұлмен жазалайды. Мұндай жүйе әділетті ме?” – деді Әуесбаев.
Депутаттың айтуынша, кейбір медициналық ұйымдар қажетті ресурстары бола тұра, қызмет көрсетуді әдейі созады. Соның салдарынан адамдар жекеменшік клиникаларға жүгінуге немесе ұзақ бюрократиялық рәсімдерден өтуге мәжбүр.
Мұндай жағдайлар тек науқастарға ғана емес, дәрігерлердің өздеріне де қосымша қиындықтар туғызады.
 
Әуесбаевтың бағалауынша, диагностикалық қызметтердің жүйелі түрде шектелуі медициналық көмектің сапасын төмендетіп, ауруларды кеш анықтау қаупін арттырады. Бұл, өз кезегінде, азаматтардың ӘМСҚ жүйесіне деген сенімін әлсіретіп отыр.
 
Депутаттың ұсыныстары
Мәжілісмен жағдайды түзету үшін бірқатар нақты шаралар ұсынды:
•медициналық қызметтерді «көрсетілген қызмет – төленген қызмет» қағидаты бойынша қаржыландыру;
•медициналық ұйымдардың қарыздарын өтеу үшін уақтылы қаржыландыруды қамтамасыз ету;
•медициналық ақпараттық жүйелерді цифрландыру мен біріктіруді күшейту;
•егер тағайындалған клиника 10 күн ішінде қызмет көрсетпесе, науқасты басқа мекемеге ауыстыруға мүмкіндік беру;
•мемлекеттік мекеме қажетті көмекті көрсете алмаса, жекеменшік клиникада емделіп, шығынды ФСМС есебінен өтеу тетігін енгізу.
 
Соңғы жылдары ӘМСҚ жүйесіне қатысты азаматтардан түсетін шағымдар көбейіп отыр. Негізгі сын – ұзақ кезектер, бюрократия және шектеулі қызметтер тізімі. Сарапшылардың айтуынша, жүйені қайта қарау денсаулық сақтау саласының тиімділігі мен халық сенімін қалпына келтіруге мүмкіндік береді.

Рекомендовать
Последние новости